
 

IN THE DISTRICT COURT OF APPEALS 
THIRD DISTRICT OF TEXAS 

AUSTIN, TEXAS 
 

 
NO. 03-19-00811-CV 

 
ALEX E. JONES, INFOWARS, LLC, FREE SPEECH SYSTEMS, LLC, 

AND OWEN SHROYER  
APPELLANTS 

 
v. 
 

NEIL HESLIN 
APPELLEE 

 

 
ON APPEAL FROM CAUSE NUMBER D-1-GN-18-001835 

53rd DISTRICT COURT, TRAVIS COUNTY, TEXAS 
HON. SCOTT JENKINGS PRESIDING 

 

 
APPELLEE’S BRIEF 

 

 
Mark D. Bankston 
State Bar No. 24071066 
William R. Ogden 
State Bar No. 24073531 
Kaster Lynch Farrar & Ball, LLP 
1117 Herkimer 
Houston, Texas 77008 
713.221.8300 Telephone 
713.221.8301 Fax 
mark@fbtrial.com 
bill@fbtrial.com 

ACCEPTED
03-19-00811-CV

40324867
THIRD COURT OF APPEALS

AUSTIN, TEXAS
1/28/2020 7:21 AM
JEFFREY D. KYLE

CLERK

            FILED IN
3rd COURT OF APPEALS
      AUSTIN, TEXAS
1/28/2020 7:21:27 AM
    JEFFREY D. KYLE
              Clerk

mailto:mark@fbtrial.com
mailto:bill@fbtrial.com


 

ii 
 

TABLE OF CONTENTS 
            Page 
 
TABLE OF AUTHORITIES ....................................................................................................... v 
 
STATEMENT OF THE CASE .................................................................................................... 1 
 
STATEMENT REGARDING ORAL ARGUMENT .............................................................. 2 
 
ISSUE PRESENTED .................................................................................................................... 2 
 
STATEMENT OF FACTS ........................................................................................................... 2 
 

I. Introduction ........................................................................................................ 2 
 
II. The Disputed Video .......................................................................................... 4 
 

A. The Date of the Video ...................................................................... 4 
 

B. The Content of the Video ............................................................... 6 
 

LEGAL STANDARD .................................................................................................................... 8 
 
ARGUMENT .................................................................................................................................. 9 
 

I. InfoWars’ Brief Ignores the Unchallenged Contempt Order 
and its Dispositive Effect ............................................................................... 9 

 
II. The June 26, 2017 Video is Reasonably Susceptible of a 

False Impression .............................................................................................11 
 
III. The June 26, 2017 Video is Reasonably Susceptible of a 

Defamatory Meaning .....................................................................................15 
 
IV. The June 26, 2017 Video Could be Understood as Making 

Assertions of Fact ............................................................................................17 
 
V. InfoWars Cannot Hide Behind the Anonymous Zero Hedge 

Author ..................................................................................................................19 



 

iii 
 

A. InfoWars is not entitled to claim protection under 
Tex. Civ. Prac. & Rem. Code § 73.005 .....................................19 
 

B. The InfoWars video goes beyond allegation 
reporting ............................................................................................21 
 

C. The InfoWars video did not accurately mirror the 
Zero Hedge blog post ....................................................................23 
 

D. There is no evidence of a third-party .....................................24 
 

E. InfoWars’ allegation was not a matter of public 
concern ................................................................................................25 
 

VI. Heslin is not a Limited Purpose Public Figure for the Topic 
of the InfoWars Video ...................................................................................26 

 
A. The controversy over Alex Jones’s statements about 

the Sandy Hook parents ...............................................................26 
 

B. The controversy over gun regulation ....................................29 
 

VII. InfoWars Acted with Actual Malice .........................................................34 
 

A. The accusation was inherently improbable ........................35 
 

B. InfoWars used dubious third-party sources .......................36 
 

1. Zero Hedge ............................................................................36 
 

2. Jim Fetzer ...............................................................................39 
 

C. InfoWars acted deceptively ........................................................42 
 

1. Interview with Dr. Carver ...............................................42 
 

2. Interview with Chris and Lynn McDonnel...............43 
 

D. InfoWars’ prior conduct shows actual malice ....................45 



 

iv 
 

 
E. Testimony from InfoWars’ employees 

demonstrates actual malice .......................................................48 
 

F. InfoWars drives profits by recklessly stating that 
national tragedies are fake .........................................................49 
 

VIII. InfoWars’ 2017 Statements Caused Damages to Appellee ...........51 
 
IX. There is Prima Facie Evidence of InfoWars, LLC’s Liability ..........54 
 
X. InfoWars’ Groundless Constitutional Complaints were 

Waived .................................................................................................................56 
 
XI. The Right to Recover Exemplary Damages is not Examined 

under the TCPA ................................................................................................58 
 
XII. InfoWars Cannot Rely on the Fair Comment Privilege ...................59 
 
XIII. InfoWars’ Objections are Improperly Briefed ....................................60 
 

A. Zipp and Binkowski Affidavits ..................................................61 
 

B. Heslin Affidavit ................................................................................62 
 

C. Carver and Lewis Affidavits .......................................................62 
 

CONCLUSION .............................................................................................................................63 
 
CERTIFICATE OF COMPLIANCE ........................................................................................65 
 
CERTIFICATE OF SERVICE ...................................................................................................66 
 

 
 

  



 

v 
 

TABLE OF AUTHORITIES 
 

Cases: Page 
 

Allied Mktg. Group, Inc. v. Paramount Pictures Corp., 111 S.W.3d 168 (Tex. 
App.—Eastland 2003, pet. denied) ................................................................................ 34-35 

 

Bentley v. Bunton, 94 S.W.3d 561 (Tex. 2002) ............................................ 18, 25, 35, 47 
 

Campbell v. Clark, 471 S.W.3d 615 (Tex. App.—Dallas 2015, no pet.) ............ 18, 48 
 

D Magazine Partners, L.P. v. Rosenthal, 529 S.W.3d 429 (Tex. 2017) .............. 16, 58 
 

Dallas Morning News, Inc. v. Hall, 524 S.W.3d 369 (Tex. App.—Fort Worth 
2017, pet. filed) ............................................................................................................................. 23 

 

Dallas Morning News, Inc. v. Tatum, 16-0098, 2018 WL 2182625 (Tex. 
May 11, 2018) ......................................................................................................................... 17, 22 

 

Dreyer v. Greene, 871 S.W.2d 697 (Tex.1993) .................................................................. 61 
 

Exxon Mobil Corp. v. Rincones, 520 S.W.3d 572 (Tex. 2017) ......................................... 9 
 
Foretich v. Capital Cities/ABC, Inc., 37 F.3d 1541 (4th Cir. 1994) ............................ 29 

 
Freedom Newspapers of Tex. v. Cantu, 168 S.W.3d 847 (Tex. 2005) ....................... 36 

 

General Motors Acceptance Corporation v. Harris County Municipal Utility 
District # 130, 899 S.W.2d 821 (Tex.App.-Houston [14th Dist.] 1995, no 
writ) ................................................................................................................................................... 61 

 
Gertz v. Robert Welch, Inc., 418 U.S. 323 (1974) ....................................................... 31-33 

 
Goguen ex rel. Estate of Goguen v. Textron, Inc., 234 F.R.D. 13, 69 Fed. R. 
Evid. Serv. 726 (D. Mass. 2006) .............................................................................................. 20 

 

Hutchinson v. Proxmire, 443 U.S. 111 (1979) ................................................................... 27 
 



 

vi 
 

Infowars, LLC v. Fontaine, 03-18-00614-CV, 2019 WL 5444400, at *3 (Tex. 
App.—Austin Oct. 24, 2019, pet. filed) ................................................................................ 53 
 
Jones v. Lewis, 03-19-00423-CV, 2019 WL 5090500 (Tex. App.—Austin 
Oct. 11, 2019, pet. filed) ............................................................................................................. 16 
 
Jones v. Martin K. Eby Construction Company, Inc., 841 S.W.2d 426 
(Tex.App.-Dallas 1992, writ den'd ................................................................................. 54-55 
 
Jones v. Pozner, 03-18-00603-CV, 2019 WL 5700903 (Tex. App.—Austin 
Nov. 5, 2019, no pet. h ................................................................................................................ 32 
 
KBMT Operating Co., LLC v. Toledo, 492 S.W.3d 710 (Tex. 2016) ............................ 22 

 
Klentzman v. Brady, 312 S.W.3d 886 (Tex. App.—Houston [1st Dist.] 
2009, no pet.) ................................................................................................................................. 27 

 

Lluberes v. Uncommon Productions, LLC, 663 F.3d 6 (1st Cir. 2011) ...................... 29 
 

Lohrenz v. Donnelly, 350 F.3d 1272 (D.C. Cir. 2003) ..................................................... 28 
 

Mayfield v. Fullhart, 444 S.W.3d 222 (Tex. App.—Houston [14th Dist.] 
2014, pet. denied) ........................................................................................................................... 6 
 
Means v. ABCABCO, 315 S.W.3d 209 (Tex. App.—Austin 2010, no pet.)  .............. 16 

 
Musser v. Smith Protective Services, Inc., 723 S.W.2d 653 (Tex. 1987) .................. 15 

 
Neely v. Wilson, 418 S.W.3d 52 (Tex. 2013) ........................................................ 20-21, 28 
 
Pirtle v. Gregory, 629 S.W.2d 919 (Tex. 1982) ................................................................. 61 

 

Reuters Am., Inc. v. Sharp, 889 S.W.2d 646 (Tex. App.—Austin 1994, writ 
denied) .............................................................................................................................................. 20 

 
Scripps NP Operating, LLC v. Carter, 13-15-00506-CV, 2016 WL 7972100 
(Tex. App.—Corpus Christi Dec. 21, 2016, pet. filed) ..................................... 21-22, 24 

 



 

vii 
 

Skipper v. Meek, 03-05-00566-CV, 2006 WL 2032527 (Tex. App.—Austin 
July 21, 2006, no pet) .................................................................................................................. 15 

 

Snyder v. Phelps, 562 U.S. 443 (2011) ........................................................................... 26, 56 
 
Turner v. KTRK TV, Inc., 38 S.W.3d 103 (Tex. 2000) ............................................... 35, 45 
 
Van Der Linden v. Khan, 535 S.W.3d 179 (Tex. App.—Fort Worth 2017, 
pet. filed) .......................................................................................................................................... 57 

 

Waldbaum v. Fairchild Publications, Inc., 627 F.2d 1287 (D.C. Cir. 1980) ..... 30-31 
 

Warner Bros. Entm't, Inc. v. Jones, 538 S.W.3d 781 (Tex. App.—Austin 
2017, pet. granted) ............................................................................................................. passim 
 
WFAA-TV, Inc. v. McLemore, 978 S.W.2d 568 (Tex. 1998) ........................................... 30 

 
 
Statutes: 

 

Tex. Civ. Prac. & Rem. Code §73.002 .................................................................................... 57 
 

Tex. Civ. Prac. & Rem. Code §73.004 .................................................................................... 21 
 

Tex. Civ. Prac. & Rem. Code §73.005 ............................................................................. 19-20 
 
 
Commentary: 

 

1 Tex. Prac. Guide Civil Trial § 6:131, Character evidence—Evidence of 
other wrongs or acts—Intent/Malice .................................................................................. 45 
 
50 Tex. Jur. 3d Libel and Slander § 76; 133 ................................................................ 36, 58 
 
Defamation: A Lawyer's Guide § 5:9. Vortex or limited purpose public 
figure .................................................................................................................................................. 28 



 

1 
 

STATEMENT OF THE CASE 
 

On April 16, 2018, Appellee Neil Heslin filed a defamation suit against 

Alex Jones, Owen Shroyer, Free Speech Systems, LLC, and InfoWars, LLC 

(collectively, “InfoWars”). [CR 5]. On July 13, 2018, InfoWars moved to dismiss 

Heslin’s claim under the Texas Citizen’s Participation Act. [CR 718]. Heslin filed 

a Motion for Expedited Discovery. [CR 1424]. On August 30, 2018, the trial court 

held a hearing on the Motion for Expedited Discovery and the TCPA Motion. [RR 

1]. On August 31, 2018, the trial court ordered discovery and depositions. [CR 

2812]. A month later, InfoWars refused to answer, and Heslin filed a Motion for 

Contempt. [CR 3060]. The following day, InfoWars initiated a premature appeal 

which was ultimately dismissed a year later for want of jurisdiction. Jones v. 

Heslin, 587 S.W.3d 134, 135 (Tex. App.—Austin 2019, no pet.). 

Upon return to the trial court, InfoWars took no steps to comply with its 

discovery obligations but nonetheless requested a ruling on its TCPA Motion. 

On October 3, 2019, the court held a hearing on the TCPA Motion and Heslin’s 

pending Motion for Contempt. [CR 3286]. On October 18, 2019, the Court 

denied the TCPA Motion and granted the Motion for Contempt. [Id.]. As a 

sanction, the court ruled that “Plaintiff’s burdens in responding to the 

Defendants’ TCPA Motion shall be taken to be established in favor of the 

Plaintiff for the purposes of the TCPA Motion.” [Id.]. In this appeal, InfoWars 



 

2 
 

challenges the denial of its TCPA Motion, but it does not challenge or even 

mention the trial court’s dispositive contempt order.  

STATEMENT REGARDING ORAL ARGUMENT 
 

Oral argument is unnecessary under Rule 39.1(a) because the appeal is 

frivolous.  

ISSUE PRESENTED 
 

Did the trial court err by denying the TCPA Motion even though the 

unchallenged contempt ruling required the court to find Heslin’s burdens had 

been established, and even though Heslin nonetheless provided prima facie 

evidence supporting his claim? 

Suggested Answer: No, the trial court’s unchallenged contempt order 

renders InfoWars’ appeal frivolous, and even if the contempt order did not 

exist, Heslin provided ample evidence of defamation.  

STATEMENT OF FACTS 
 
I. Introduction 

After multiple appeals, this Court is well aware of Mr. Jones’ obsessive 

campaign to convince his viewers that the Sandy Hook school shooting was “a 

giant hoax,” “synthetic,” and “completely fake with actors.” [CR 1644]. Because 

Mr. Heslin dared to speak out against Mr. Jones’ campaign of incomprehensible 

lies about Sandy Hook, InfoWars cast him as a liar, tarnished the memory of his 



 

3 
 

son, and ultimately placed him and his family in danger. In 2017, as Jones’ 

inflammatory statements began to reach an ever-wider audience, Megyn Kelly 

convinced Mr. Heslin to appear for an interview to discuss InfoWars’ lies about 

Sandy Hook. [CR 1695]. During the interview, Mr. Heslin stated, “I lost my son. 

I buried my son. I held my son with a bullet hole through his head.” [CR 1511]. 

One week later, InfoWars retaliated with a cruel and false accusation 

against Mr. Heslin delivered by InfoWars host Owen Shroyer, who claimed Mr. 

Heslin was lying about having held his son’s body and having seen his injury. 

Mr. Shroyer began the video by citing a blog post he found on an anonymous 

website called “Zero Hedge.” [CR 1532]. Mr. Shroyer used the blog post as a 

launching point to make defamatory accusations against Mr. Heslin. He 

accomplished his defamation by using deceptively edited footage which he 

misrepresented as evidence of Mr. Heslin’s guilt. 

During the video, Mr. Shroyer showed a portion of an interview with 

medical examiner Dr. Wayne Carver describing the identification of the victims. 

[CR 424]. Mr. Shroyer misrepresented this portion of Dr. Carver’s interview, 

along with a deceptively edited clip of Sandy Hook parent Lynn McDonnel, to 

falsely claim that the victims’ parents were not allowed access to their 

children’s bodies before burial. [Id.]. With an air of arrogant mockery, Mr. 



 

4 
 

Shroyer claimed that Mr. Heslin’s statements were “not possible.” [CR 423]. 

When Heslin learned about the video, he brought this lawsuit.  

II. The Disputed Video  
 
 A. The Date of the Video 
 

Heslin brought suit based on a video InfoWars published to its own 

website and on YouTube on June 26, 2017. InfoWars falsely claims “there was 

no June 26 broadcast.” [Appellants’ Br. 30]. InfoWars claims the publication 

challenged by Heslin occurred on June 25, 2017 in a two-hour video entitled 

“Exclusive Feds Plan to Drop Russia Investigation Left Plans to Riot.” [Id]. 

However, Appellee offered copious evidence regarding a separate June 26 

video, including five separate affidavits from individuals who reviewed the 

video. 

Former Snopes.com editor Brooke Binkowski testified that she 

“reviewed a video published by InfoWars on YouTube on June 26, 2017 relating 

to an interview given by Sandy Hook parent Neil Heslin.” [CR 1660]. Like, Fred 

Zipp testified about the June 26, 2017, YouTube video. [CR 1511]. This video 

was entitled “Zero Hedge Discovers Anomaly in Alex Jones Hit Piece.” [CR 

1510]. The record includes a transcript and full digital copy of the June 26, 2017 

video, which is only five minutes long. [CR 1531; 1670]. Likewise, Mr. Heslin, 

along with witnesses Dr. Wayne Carver and Scarlett Lewis, all stated they 



 

5 
 

viewed the June 26, 2017 YouTube video. [CR 1695; 1700; 1703]. Heslin’s 

petition also identifies the InfoWars.com URL on which the June 26, 2017 video 

was also published. [CR 8]. The hyperlink in the petition remains live, and 

directs to an InfoWars.com page dated June 26, 2017: 

 

The trial court ordered InfoWars to respond to numerous discovery 

requests about the June 26, 2017 video [CR 2812], but InfoWars disobeyed the 

court and refused to answer. [CR 3286]. In any case, the June 26, 2017 video 

was edited from the much longer video that had been live-streamed on June 25, 

2017. The edited video was then published to the InfoWars website and to 

YouTube as a separate publication, with a separate title, and reaching separate 

audiences. In his show on July 20, even Mr. Jones referred to the title of the June 



 

6 
 

26 YouTube video rather than its June 25 predecessor, stating, “We're going to 

play the evil video: ‘Zero Hedge Discovers Anomaly in Alex Jones Hit Piece.’” [CR 

384]. The “single publication rule” does not prevent a lawsuit based on the new 

edited video because “a plaintiff is not limited to a single cause of action in the 

event the same information appears in separate printings of the same 

publication or in different publications…The single publication rule applies 

strictly to multiple copies of a libelous article published as part of a single 

printing.” Mayfield v. Fullhart, 444 S.W.3d 222, 227 (Tex. App.—Houston [14th 

Dist.] 2014, pet. denied).  

B. The Content of the Video 

Mr. Zipp’s affidavit described the premise of the June 26, 2017 InfoWars 

video: 

After Mr. Heslin condemned InfoWars’ false 
statements about Sandy Hook during an interview 
with Megyn Kelly on NBC TV, InfoWars produced a 
video in which it claimed that Mr. Heslin’s statements 
about his last moments with his child were a lie. 
InfoWars host Owen Shroyer began the video by citing 
an article from an anonymous blog called “Zero 
Hedge.” The video shows that the anonymous blog post 
had been “shared” only three times before it was 
featured on InfoWars’ video. InfoWars took this 
obscure blog post that almost nobody in the world had 
seen and used it to smear Mr. Heslin. [CR 1511].  

 



 

7 
 

In his interview, Mr. Heslin told Ms. Kelly that he buried his son, held his 

body, and saw his fatal injury. Regarding that interview, Mr. Shroyer stated the 

following in the June 26, 2017 video:  

The statement he made, fact checkers on this have said 
cannot be accurate. He’s claiming that he held his son 
and saw the bullet hole in his head. That is his claim. 
Now, according to a timeline of events and a coroner’s 
testimony, that is not possible.  
 
And so one must look at Megyn Kelly and say, Megyn, I 
think it's time for you to explain this contradiction in 
the narrative because this is only going to fuel the 
conspiracy theory that you're trying to put out, in fact.  
 
So -- and here's the thing too, you would remember -- 
let me see how long these clips are. You would 
remember if you held your dead kid in your hands with 
a bullet hole. That’s not something that you would just 
misspeak on. So let's roll the clip first, Neil Heslin 
telling Megyn Kelly of his experience with his kid. [CR 
1532-33]. 

 
Mr. Shroyer then played a clip from the Mr. Heslin’s interview in which 

he stated, “I lost my son. I buried my son. I held my son with a bullet hole 

through his head.” [CR 1511]. After playing the clip, Mr. Shroyer stated: 

So making a pretty extreme claim that would be a very 
thing, vivid in your memory, holding his dead child. 
Now, here is an account from the coroner that does not 
corroborate with that narrative. [CR 1533]. 

 

Mr. Shroyer then played a short clip from a news conference with Dr. 

Wayne Carver, the medical examiner at Sandy Hook. In the clip, which discusses 



 

8 
 

only the initial identification process, Dr. Carver stated “we did not bring the 

bodies and the families into contact. We took pictures of them.” [CR 424]. Mr. 

Shroyer also showed a dishonestly edited clip of an interview with parents 

Chris and Lynn McConnel in which Anderson Cooper states, “It’s got to be hard 

not to have been able to actually see her.” [Id]. As will be shown below, these 

video clips were presented in a deceptive fashion.  

At the end of the video, Mr. Shroyer stated, “Will there be a clarification 

from Heslin or Megyn Kelly? I wouldn’t hold your breath. [Laugh]. So now 

they’re fueling the conspiracy theory claims. Unbelievable.” [CR 1533]. Heslin 

sued Mr. Shroyer because he made the statements, and Mr. Jones is also liable 

because on July 20, 2017, during an episode of The Alex Jones Show, he 

republished Mr. Shroyer’s defamatory segment in full (“And so I'm going to air 

this again, and I'm going to challenge that it doesn't violate, uh, the rules.”). [CR 

2400]. Free Speech Systems, LLC employs Mr. Shroyer as a reporter. [CR 36]. 

InfoWars, LLC operates the InfoWars.com website, where the challenged 

statements were published. [CR 1711]. 

LEGAL STANDARD 
 

To survive a motion to dismiss under the TCPA, a defamation plaintiff 

must show prima facie evidence of the following: 



 

9 
 

(1)  a publication of a false statement of fact to a third 
party that was defamatory concerning the 
plaintiff, 

 
(2)  with the requisite degree of fault, and  
 
(3)  damages.  

 
Exxon Mobil Corp. v. Rincones, 520 S.W.3d 572, 579 (Tex. 2017). Prima facie 

refers to the “minimum quantum of evidence necessary to support a rational 

inference that the allegation of fact is true.” In re Lipsky, 460 S.W.3d 579, 590 

(Tex. 2015).  

ARGUMENT 
 
I. InfoWars Brief Ignores the Unchallenged Contempt Order and its 

Dispositive Effect. 
 

When a cause of action becomes subject to dismissal, the TCPA process 

allows for discovery so that plaintiffs can fairly explore the facts and amend 

their petition if appropriate. Those facts may be worse than a plaintiff initially 

understood, and discovery may allow a plaintiff to add further content to the 

allegations in the petition. 

Here, Heslin was denied that opportunity because InfoWars brazenly 

disobeyed the trial court’s discovery order both before and after remand of its 

defective appeal. [CR 3060; 3286]. When discussing Heslin’s Motion for 

Contempt in oral hearing, the trial court explored with Heslin’s counsel each 



 

10 
 

element of InfoWars’ TCPA Motion and how discovery could aid in responding. 

[RR 31-33]. That discussion showed how “every single part of this motion 

hinges on discovery.” [RR 33]. Since discovery could produce evidence on every 

element, including evidence which could change the very meaning of the 

published statements [RR 31:16-25], there is virtually no limit to how discovery 

could have altered the lawsuit. For that reason, the Contempt Order ruled that: 

[T]he matters which the August 31, 2018 order was 
made (Plaintiff’s burdens in responding to the 
Defendants’ TCPA Motion) shall be taken to be 
established in favor of the Plaintiff for the purposes of 
the TCPA Motion. [CR 3286].  
 

The trial court rightly found that a defendant cannot intentionally refuse 

to provide all discovery and then seek dismissal when the discovery could have 

dramatically changed the content of a plaintiff’s allegations. Any other result 

would provide a perverse incentive for certain defendants to intentionally 

disobey discovery orders. 

Most importantly, InfoWars did not challenge or even mention the 

dispositive Contempt Order. By not challenging the sanction, InfoWars cannot 

dispute Heslin’s burdens were met. The record as it exists now is irrelevant, and 

all of InfoWars’ arguments based on that record are frivolous. Due to InfoWars’ 

discovery violations, the trial court was forced to contemplate a hypothetical 



 

11 
 

record -- the record that might have been -- from which it had to assume to 

Heslin’s burdens would have been met.    

II. The June 26, 2017 Video is Reasonably Susceptible of a False 
Impression. 

 
Even on the record provided, Heslin easily prevails on each element of his 

claim, starting with the video’s potential to create a false impression. In the June 

26, 2017 video, Mr. Shroyer asserts that Mr. Heslin’s statement -- “I lost my son. 

I buried my son. I held my son with a bullet hole through his head.” -- was not 

possible. Yet as Mr. Heslin stated in his affidavit, “the June 26, 2017 video is 

false. I buried my son. I held his body. I saw a bullet hole through his head.” [CR 

1695]. 

Heslin also submitted the affidavit of Dr. Wayne Carver, the Connecticut 

chief medical examiner featured in the InfoWars video who “oversaw the 

process by which medical examinations were performed on victims of the 

Sandy Hook massacre.” [CR 1699]. Dr. Carver stated that based on his personal 

knowledge, he knows “Mr. Heslin would have had an opportunity to hold his 

son's body and see his injuries if he chose to do so.” [CR 1700]. 

In addition to the affidavits of Mr. Heslin, Dr. Carver, and Mr. Zipp, the 

falsity of Mr. Shroyer’s accusation is also addressed in the affidavit of Brooke 

Binkowski. Ms. Binkowski is a Fellow in Global Journalism at the Munk School 



 

12 
 

of Global Affairs with over twenty years of experience as a multimedia 

journalist and professional researcher. [CR 1659]. As part of her work, she has 

“routinely investigated claims made in media and on the internet to assess their 

validity,” winning acclaim from her colleagues for her anti-disinformation 

work. [Id]. In her affidavit, Ms. Binkowski explained that the statements in the 

video created a false impression: 

Mr. Shroyer’s statement was false. Mr. Heslin stated to 
Megyn Kelly that “I lost my son. I buried my son. I held 
my son with a bullet hole through his head.” The 
evidence shows that Mr. Heslin lost his son, and that he 
buried his son, and that it was indeed possible for Mr. 
Heslin to hold his child and see the bullet wound.  
 
… 
 
There is no reasonable basis to conclude that Mr. 
Heslin would have been unable to hold his son and see 
his wound merely because the initial identification was 
performed by photograph, and there is no doubt that 
he did in fact bury his son. [CR 1661].   

 
InfoWars’ TCPA Motion to Dismiss continued to make the same 

accusation as Mr. Shroyer -- that Heslin “cannot avoid the clear fact that there 

was in fact a contradiction arising from the medical examiners statements 

when he claimed the bodies were not released to the parents.” [CR 109]. 

InfoWars’ Motion doubled-down on the accusation, stating that “regardless of 

what others reported, the medical examiner stated that the bodies were not 



 

13 
 

released.” [Id]. Just like Mr. Shroyer, InfoWars’ TCPA Motion misrepresented 

the statements made by the medical examiner.    

In the portion of the interview shown in the InfoWars video, Dr. Carver 

was discussing the process for initial identification of the victims, which was 

performed by photograph. Regarding this identification process, Dr. Carver 

stated, that “we did not bring the bodies and the families into contact. We took 

pictures of them.” [CR 1512]. Yet a few questions later, a reporter asks Dr. 

Carver if “all the children’s bodies have been returned to the parents or 

mortuaries.” [CR 1667, ¶59]. Dr. Carver responds, “I don’t know. The 

mortuaries have all been called.” [Id]. The reporter asks, “But they’re ready to 

be released at this time?” [Id.]. Dr. Carver responds, “As of 1:30, the paperwork 

has been done. The usual drill is that the funeral homes call us, and as soon as 

the paperwork is done, we call them back. That process was completed for the 

children at 1:30 today.” [Id.]. In response to another question, Dr. Carver stated 

that his “goal was to get the kids out and available to the funeral directors first, 

just for, well, obvious reasons.” [Id., ¶58]. 

In addition to misrepresenting Dr. Carver’s statements, InfoWars also 

created a false impression by misrepresenting a CNN interview with Sandy 

Hook parents Chris and Lynn McDonnel. In the edited clip used by InfoWars, 

Mrs. McDonnel was asked: “It’s got to be hard not to have been able to actually 



 

14 
 

see her.” [CR 2441]. Mrs. McDonnel began her answer by stating, “And I had 

questioned maybe wanting to see her.” [Id]. InfoWars used this clip to “prove” 

Sandy Hook parents were not allowed to see their children’s bodies, thus 

making Heslin’s statement impossible. However, Ms. Binkowski pointed out in 

her affidavit that the clip showed by InfoWars “cut off the end of Mrs. 

McDonnel’s answer.” [CR 1668, ¶61]. Her full answer stated: 

And I had questioned maybe wanting to see her, but then 
I thought, she was just so, so beautiful, and she 
wouldn't want us to remember her looking any 
different than her perfect hair bow on the side of her 
beautiful long blond hair. [CR 1678].  

 
A couple questions earlier, Mrs. McDonnel stated they were “able to be 

with her.” [CR 1677-78]. Mrs. McDonnel later said that “when we left the room, 

it was certainly so hard to leave her because that would be the last time that we 

would be able to be with her.” [Id]. In other words, it would have been clear to 

anyone who watched or read the interview that the McDonnels had the 

opportunity to see their child’s body, but they chose not to view her body in 

that state. As Mr. Zipp stated in his affidavit, “Mr. Shroyer was only able to 

support his bogus accusations by using deceptively edited footage.” [CR 1524]. 

In doing so, InfoWars published “false statements about [Heslin’s] honesty or 

integrity.” [CR 1512]. 



 

15 
 

III. The June 26, 2017 Video is Reasonably Susceptible of a Defamatory 
Meaning. 

 
InfoWars next argues that the statements could not be interpreted as 

defamatory. The determination to be made under the TCPA is whether “the 

statements were reasonably susceptible of a defamatory meaning.” Musser v. 

Smith Protective Services, Inc., 723 S.W.2d 653, 654 (Tex. 1987). In other words, 

the court must determine if the video “is capable of bearing the meaning 

ascribed to it by [plaintiff] and whether that meaning is capable of a defamatory 

meaning.” Skipper v. Meek, 03-05-00566-CV, 2006 WL 2032527, at *5 (Tex. 

App.—Austin July 21, 2006, no pet.)  

While discovery could have provided extrinsic evidence on this issue, 

Heslin easily prevails on the existing record. Here, the only meaning of the 

statements is defamatory. As Mr. Zipp’s affidavit explains, Mr. Shroyer’s video 

“was a calculated and unconscionably cruel hit-job intended to smear and 

injure a parent who had the courage to speak up about InfoWars’ falsehoods.” 

[CR 1512]. Mr. Zipp noted “Mr. Shroyer also made it clear that he was not 

accusing Mr. Heslin of an innocent mistake.” [CR 1513]. Mr. Zipp emphasized 

Mr. Shroyer’s comment that the event is “not something that you would just 

misspeak on” because “you would remember if you held your dead kid in your 

hands with a bullet hole.” [Id]. Under Texas law, a statement can be defamatory 



 

16 
 

if it contains “the element of disgrace or wrongdoing.” Means v. ABCABCO, Inc., 

315 S.W.3d 209, 215 (Tex. App.—Austin 2010, no pet.). Here, an element of 

disgrace or wrongdoing is “a reasonable construction of the [video’s] gist.” D 

Magazine Partners, L.P. v. Rosenthal, 529 S.W.3d 429, 441 (Tex. 2017), reh'g 

denied (Sept. 29, 2017). Indeed, the only possible gist is that Heslin was 

intentionally lying to a national audience. In the Lewis case, this Court cited the 

statements made by Shroyer as an example of statements which “dispute 

whether the events at Sandy Hook occurred or were part of an elaborate hoax.” 

Jones v. Lewis, 03-19-00423-CV, 2019 WL 5090500, at *4 (Tex. App.—Austin 

Oct. 11, 2019, pet. filed) 

Heslin also submitted the affidavits of Dr. Wayne Carver and Scarlett 

Lewis. Both are personally acquainted with Neil Heslin. Dr. Carver understood 

that “the InfoWars host was asserting that it was impossible for Mr. Heslin to 

have held his son and seen his injuries.” [CR 1700]. He also “understood the 

comments by InfoWars to be an attack on Mr. Heslin’s honesty and integrity,” 

and that the video “was intended to reinforce the validity of Mr. Jones’ prior 

statements about Sandy Hook, and act as further evidence that the event was 

staged.” [Id]. As such, Dr. Carver “also understood the InfoWars’ comments to 

implicate Mr. Heslin in criminal conduct, such as making false statements to 



 

17 
 

government officials or engaging in other forms of criminal misrepresentation.” 

[Id].  

Similarly, Scarlett Lewis testified that she understood the video to be 

asserting that Heslin “was lying about having held the body of his son, and that 

Mr. Heslin was engaging in a fraud or cover-up of the truth regarding the Sandy 

Hook massacre.” [CR 1703]. Ms. Lewis also testified that she “understood Mr. 

Shroyer to be making the claim that Mr. Heslin was working in collusion with 

the media, specifically Megyn Kelly, to perpetrate a fraud on the public.” [Id]. 

Based on the context and history of InfoWars’ statements about Sandy Hook, 

Ms. Lewis also understood the video “to implicate Mr. Heslin in criminal 

conduct.” [Id]. As such, even without the effect of the Court’s contempt order, 

Heslin has shown the video carries a defamatory meaning and attacks his 

honesty, integrity, and virtue. 

IV. The June 26, 2017 Video Could be Understood as Making 
Assertions of Fact. 

 
A statement is considered a fact if it is verifiable, and, if in context, it was 

intended as an assertion a fact. “A statement that fails either test—verifiability 

or context—is called an opinion.” Dallas Morning News, Inc. v. Tatum, 554 

S.W.3d 614, 638 (Tex. 2018). Here, Mr. Shroyer’s remarks pass the verifiability 

test: Either Mr. Heslin is telling the truth about holding his child or he is not. 



 

18 
 

Likewise, Shroyer’s statements pass the context test because some viewers 

could understand Shroyer to be asserting a fact. Under the context test, a 

statement is only an opinion if it “cannot be understood to convey a verifiable 

fact.” Id. at 639. Here, Mr. Shroyer “asserted that Mr. Heslin’s statement is not 

possible, and he cited evidence. He was unequivocal in his statements.” [CR 

1661, ¶24]. Mr. Zipp observed that Shroyer “also referenced the involvement 

of unspecified “fact-checkers,” which obviously signals an assertion of fact, not 

an opinion.” [CR 1523].    

 Mr. Shroyer’s language leaves no room for anything but a factual 

accusation. Mr. Shroyer indicated his accusation was based on his review of the 

evidence he found, not his personal opinion (“According to a timeline of events 

and a coroner’s testimony...”). [CR 1532]. He did not use any terms to qualify 

his statements. Yet even hedge words would not shield Mr. Shroyer’s 

accusation. “As Judge Friendly aptly stated: ‘[It] would be destructive of the law 

of libel if a writer could escape liability for accusations of [defamatory conduct] 

simply by using, explicitly or implicitly, the words ‘I think.’” Bentley v. Bunton, 

94 S.W.3d 561, 583–84 (Tex. 2002). After all, “an opinion, like any other 

statement, can be actionable in defamation if it expressly or impliedly asserts 

facts that can be objectively verified.” Campbell v. Clark, 471 S.W.3d 615, 625 

(Tex. App.—Dallas 2015, no pet.). Moreover, “[e]ven if the speaker states the 



 

19 
 

facts upon which he bases his opinion, if those facts are either incorrect or 

incomplete, or if his assessment of them is erroneous, the statement may still 

imply a false assertion of fact.” Id. at 627–28. Finally, the tone of the video was 

presented as an informational news broadcast. The style of the video is 

consistent with the script, which asserts Mr. Heslin’s statements are 

“impossible” due to evidence discovered by “fact-checkers.” The video can only 

be interpreted as statements of fact.  

V. InfoWars Cannot Hide Behind the Anonymous Zero Hedge Author. 
 
 InfoWars argues that its defamatory video is protected because it was 

merely reporting the allegations made by a third party. However, InfoWars is 

not entitled to the benefit of the new third-party allegation statute, and its video 

was clearly defamatory under the existing common law rules, which the statute 

only modified for certain defendants. Even if the statute did apply, InfoWars’ 

conduct would nonetheless prevent its application.  

A. InfoWars is not entitled to claim protection under Tex. Civ. 
Prac. & Rem. Code § 73.005. 

 
InfoWars is not entitled to protections of the new third-party allegation 

statute, which reads: “In an action brought against a newspaper or other 

periodical or broadcaster, the defense [of substantial truth] applies to an 

accurate reporting of allegations made by a third party regarding a matter of 



 

20 
 

public concern.” Tex. Civ. Prac. & Rem. Code § 73.005. This statute was created 

as an exception for certain defendants to the Supreme Court’s decision in Neely, 

which held that “there is no rule in Texas shielding media defendants from 

liability simply because they accurately report defamatory statements made by 

a third party.” Neely v. Wilson, 418 S.W.3d 52, 59 (Tex. 2013). Therefore, the 

Neely court ruled that Texas common law does not support “a substantial truth 

defense for accurately reporting third-party allegations.” Id. at 64. 

The statutory exception to Neely is limited to newspapers, periodicals, 

and broadcasters. InfoWars is not a newspaper, periodical, or broadcaster. 

First, InfoWars is obviously not a newspaper. Under Texas law, “‘newspaper’ 

means a publication that is printed on newsprint.” Reuters Am., Inc. v. Sharp, 

889 S.W.2d 646, 650 (Tex. App.—Austin 1994, writ denied), citing Tax Code § 

151.319(f). Likewise, InfoWars is not a periodical. The term periodical 

“comprises magazines, trade publications, and scientific and academic journals 

with weekly, monthly, or quarterly circulation.” See 58 Am. Jur. 2d Newspapers, 

etc. § 4, citing Goguen ex rel. Estate of Goguen v. Textron, Inc., 234 F.R.D. 13, 69 

Fed. R. Evid. Serv. 726 (D. Mass. 2006). Finally, InfoWars is not a broadcaster. 

Under the TCPA, a “broadcaster means an owner, licensee, or operator of a 

radio or television station or network of stations and the agents and employees 



 

21 
 

of the owner, licensee, or operator.” Tex. Civ. Prac. & Rem. Code Ann. § 

73.004(b). InfoWars does not broadcast any signals over airwaves.   

Since InfoWars cannot show it is one of the three specified entities 

described in the statute, the video is governed by the common law framework 

as set forth in Neely. Under that framework, “the Texas Supreme Court has 

reaffirmed the ‘well-settled legal principle that one is liable for republishing the 

defamatory statement of another.’” Warner Bros. Entm't, Inc. v. Jones, 538 

S.W.3d 781, 810 (Tex. App.—Austin 2017, pet. filed), quoting Neely, 418 S.W.3d 

at 61. 

B. The InfoWars video goes beyond allegation reporting.  
 

In any case, InfoWars cannot be entitled to third-party allegation 

protection because the “defamatory statements at issue here went beyond 

mere ‘allegation reporting.’” Scripps NP Operating, LLC v. Carter, 13-15-00506-

CV, 2016 WL 7972100, at *13 (Tex. App.—Corpus Christi Dec. 21, 2016, pet. 

filed). First and foremost, InfoWars “did not consistently attribute the 

allegations to a third-party source.” Id. at *13. Ms. Binkowski observed that “it 

is notable that Mr. Shroyer only said the phrase ‘Zero Hedge’ one time in the 

entire segment. Mr. Shroyer did not consistently attribute the allegations to 

Zero Hedge.” [CR 1660]. 



 

22 
 

Most important is Mr. Shroyer’s enthusiastic endorsement of the 

allegations. Although Mr. Shroyer’s video noted “that the allegations had 

initially been made by [a third party], its ‘gist or sting’ was that the allegations 

were, in fact, true.” Scripps at *13. Under those circumstances, the statements 

“were not merely reports of allegations.” Id. A report of an allegation must be 

“a simple, accurate, fair, and brief restatement.” KBMT Operating Co., LLC v. 

Toledo, 492 S.W.3d 710, 717 (Tex. 2016). Mr. Shroyer’s video was none of those 

things, and it contained Mr. Shroyer’s cruel accusation that Mr. Heslin was 

consciously lying about his son’s death (“That’s not something that you would 

just misspeak on.”) [CR 1533]. 

Under Texas law, a plaintiff can provide “additional affirmative evidence 

from the text itself that suggests the defendant objectively intended or 

endorsed the defamatory inference.” Tatum, 554 S.W.3d at 644 (Tex. 2018). As 

Ms. Binkowski pointed out, “Mr. Shroyer’s citation of ‘a timeline of events and a 

coroner’s testimony’ as the basis for his conclusion strongly suggests that 

InfoWars had examined the evidence itself.” [CR 1660-61].Ms. Binkowski also 

examined Mr. Shroyer’s ambiguous use of the phrase “fact-checkers,” and the 

ways that statement could be understood:  

This language is ambiguous in context. It can 
reasonably be interpreted in three ways. First, the “fact 
checkers” who purportedly examined the issue could 



 

23 
 

work for InfoWars. Second, the “fact checkers” could be 
associated with Zero Hedge. Third, the “fact checkers” 
are some other unnamed source relied on by InfoWars.  

 
Ms. Binkowski concluded that “a viewer of ordinary intelligence could 

hear this statement and reasonably believe that InfoWars had confirmed the 

accuracy of the Zero Hedge report with its own “fact checkers.” [CR 1660]. 

InfoWars did not merely report a third-party’s statement, but enthusiastically 

endorsed the accusation.  

C. The InfoWars video did not accurately mirror the Zero Hedge 
blog post. 

 
Even if InfoWars were entitled to the new statute’s protections, the video 

was not a fully accurate report of the third-party statements. A publisher’s 

“omission of facts may be actionable if it so distorts the viewers' perception that 

they receive a substantially false impression of the event.” Warner Bros., 538 

S.W.3d at 810. Texas recognizes that “a plaintiff can bring a claim for 

defamation when discrete facts, literally or substantially true, are published in 

such a way that they create a substantially false and defamatory impression by 

omitting material facts or juxtaposing facts in a misleading way.” Dallas 

Morning News, Inc. v. Hall, 524 S.W.3d 369, 382 (Tex. App.—Fort Worth 2017, 

pet. filed). In other words, a publication does not accurately report a third-party 

source when it omits a pertinent fact. 



 

24 
 

In this case, Ms. Binkowski notes that both Zero Hedge and Mr. Shroyer 

alleged “that Dr. Carver told the media that ‘the parents of the victims weren’t 

allowed to see their children’s bodies.’” [CR 1668]. However, she explained one 

key difference: 

In the Zero Hedge blog post, the author later admits 
that “it's entirely possible that Mr. Heslin had access to 
his son after the shooting.” Mr. Shroyer’s video 
contains no such statements. [Id]. 
 

 In the InfoWars’ mythology, the parents were never allowed to see their 

children, and Mr. Shroyer uses the videos in his segment to make this false 

claim. As such, Appellee would still have a cause of action even under the new 

third-party statute because Mr. Shroyer’s video “created a gist that cast [him] 

in a worse light than…the source of the allegations themselves.” Hall, 524 

S.W.3d at 382–83.  

D. There is no evidence of a third-party. 
 

Even if the new statute did apply to InfoWars, the statute does not protect 

the re-publication of dubious anonymous statements. In order to claim the 

defense, the article must “attribute the allegations to a third-party source.” 

Scripps at *13. In her affidavit, Ms. Binkowski explains that the content posted 

on Zero Hedge does not point to any ascertainable third-party: 

Zero Hedge is an anonymous blog. Zero Hedge has no 
named editor-in-chief, and its articles are submitted by 



 

25 
 

anonymous authors. The publication has no listed 
address nor phone number. Its website is registered 
anonymously. [CR 1662]. 

 
InfoWars printed anonymous hearsay as its own defamation. InfoWars 

cannot name any individual whose statement it claims to have reported. For all 

we know, the anonymous author who submitted the story to Zero Hedge could 

be an InfoWars employee or agent, which is a legitimate possibility given the 

connections between InfoWars and Zero Hedge discussed by Ms. Binkowski. 

[CR 1662-65]. In fact, given the trial court’s contempt order, this Court must 

assume discovery would have confirmed an InfoWars employee wrote the Zero 

Hedge article. As noted above, the existing record is meaningless.  

In any case, publishing anonymous accusations is not a defense; it is 

evidence of actual malice. See, e.g., Bentley, 94 S.W.3d at 596; see also 1 Law of 

Defamation § 3:62 (2d ed.) (“[R]eliance on an anonymous source… is 

admissible as evidence of actual malice.”). InfoWars’ conduct is no different 

than one of its reporters seeing bathroom graffiti stating, “Neil Heslin is a liar,” 

and then republishing that allegation. Immunity for that conduct would create 

anarchy in defamation law.  

 E. InfoWars’ allegation was not a matter of public concern. 
 

Even if the new third-party allegation did apply InfoWars, it would 

require a showing that the video related to “a matter of public concern.” A video 



 

26 
 

which solely concerns whether Mr. Heslin held his child’s body is not a matter 

of public concern. Rather, it was a calculated personal attack on Mr. Heslin in 

retaliation for his interview with Megyn Kelly. “Matter of public concern” is 

defined in Civil Practice and Remedies Code, specifically, Sec. 27.001, which 

reads: “An issue related to health or safety; environmental, economic, or 

community well-being; the government; a public official or public figure; or a 

good, product, or service in the marketplace.” Here, accusing Mr. Heslin of lying 

about holding the body of his dead son does not amount to a matter of public 

concern. “Speech deals with matters of public concern when it can be fairly 

considered as relating to any matter of political, social, or other concern to the 

community ... or when it is a subject of legitimate news interest; that is, a subject 

of general interest and of value and concern to the public...” Snyder v. 

Phelps, 562 U.S. 443, 453, 131 S.Ct. 1207, 179 L.Ed.2d 172 (2011). Mr. Shroyer’s 

video was none of these things. The third-party allegation defense is 

inapplicable for this reason and the many others cited above.  

VI. Heslin is not a Limited Purpose Public Figure for the Topic of the 
InfoWars Video.  

 
InfoWars contends that the Appellee is a public figure for the purposes of 

the controversy over InfoWars’ hoax allegations, or alternatively, that Appellee 



 

27 
 

is a public figure due to his advocacy for gun regulation. In either case, 

InfoWars’ argument fails for the reasons set forth below. 

A. The controversy over Alex Jones’s statements about the 
Sandy Hook parents. 

 
InfoWars first identifies the controversy as “the national guns rights issue 

arising out of Sandy Hook.” [Appellants’ Br. 38]. Yet Mr. Shroyer’s video had 

nothing to do with gun rights. Rather, the Megyn Kelly interview and Mr. 

Shroyer’s subsequent video arose from the public dismay over Mr. Jones’ 

statements about Sandy Hook and his attacks on the credibility of the parents. 

Megyn Kelly’s exposé on Jones addressed this controversy head-on. Ms. Kelly 

asked Mr. Heslin to grant an interview regarding InfoWars’ years of lies about 

the death of his son and the twenty-five other victims of the tragedy.  

Mr. Jones inflicted this notoriety upon Heslin with his incessant 

accusations that the victims were not real. “A person does not become a public 

figure merely because he is ‘discussed’ repeatedly by a media defendant or 

because his actions become a matter of controversy as a result of the media 

defendant's actions.” Klentzman v. Brady, 312 S.W.3d 886, 905 (Tex. App.—

Houston [1st Dist.] 2009, no pet.), quoting Hutchinson v. Proxmire, 443 U.S. 111, 

135 (1979) (noting that “[c]learly, those charged with defamation cannot, by 

their own conduct, create their own defense by making the claimant a public 



 

28 
 

figure.”) Under well-settled Texas law, a defendants’ conduct “cannot be what 

brought the plaintiff into the public sphere.” Neely, 418 S.W.3d at 71 (Tex. 

2013).  

Mr. Heslin agreed to appear on camera after four years of lies to give 

defensive statements, and defensive statements do not transform a plaintiff 

into a public figure. See Defamation: A Lawyer's Guide § 5:9. Vortex or limited 

purpose public figure – The preexistence requirement and rejection of media 

“bootstrapping.” (Collecting cases refusing to find “that purely defensive 

truthful statements constitute a purposeful injection.”); see also, e.g., 

Hutchinson, 443 U.S. at 135 (Plaintiff must be “a public figure prior to the 

controversy engendered by the [defendant’s conduct].”); Lohrenz v. Donnelly, 

350 F.3d 1272, 1281-82 (D.C. Cir. 2003) (plaintiff's “attempts to defend herself 

through the media against allegedly defamatory statements” did not make her 

a public figure). As Mr. Heslin explained in his affidavit: 

I never sought to participate in any public debate over 
whether the events at Sandy Hook were staged. Nor 
did I seek to participate in any public debate over 
whether my son died. 
 
Over the years, I remained silent as Mr. Jones 
continued to make disgusting false claims about Sandy 
Hook, telling his viewers that the children were fake 
and that the parents were liars and evil conspirators.  
 



 

29 
 

In 2017, Megyn Kelly was in the process of producing 
a profile on Mr. Jones when she asked me for an 
interview. Though I was very conflicted as to whether 
to grant an interview, I agreed to speak on camera only 
to help set the record straight about the lies told by Mr. 
Jones about Sandy Hook, specifically that the event was 
staged and involved actors.  
 
I gave comments to Ms. Kelly stating the reality: The 
shooting happened. I stated that I buried my son, that I 
held my son’s body, and that I saw a bullet hole through 
his head. 
 
I made these statements not to invite debate, but to 
clear my name and protect the memory of my son. [CR 
1695]. 
 

“An individual should not risk being branded with an unfavorable status 

determination merely because he defends himself publicly against accusations, 

especially those of a heinous character.” Lluberes v. Uncommon Productions, 

LLC, 663 F.3d 6, 19 (1st Cir. 2011). Court have found “no good reason why 

someone dragged into a controversy should be able to speak publicly only at 

the expense of foregoing a private person's protection from defamation.” 

Foretich v. Capital Cities/ABC, Inc., 37 F.3d 1541, 1564 (4th Cir. 1994). The 

“actual-malice standard here would serve only to muzzle persons who stand 

falsely accused of heinous acts and to undermine the very freedom of speech in 

whose name the extension is demanded.” Id. In this case, granting Ms. Kelly’s 



 

30 
 

interview request was a reasonable and proportional response to four years of 

vile falsehoods on a national scale.  

B. Controversy over gun regulation. 
 

Limited purpose public figures “are only public figures for a limited range 

of issues surrounding a particular public controversy.” WFAA-TV, Inc. v. 

McLemore, 978 S.W.2d 568, 571 (Tex. 1998). Here, InfoWars contends that Mr. 

Heslin is a public figure because of his advocacy for gun regulation in the wake 

of the Sandy Hook tragedy. [Appellants’ Br. 40]. While Mr. Heslin has made 

public appearances in support of gun regulation, his participation is trivial to 

the overall national debate, which is a broad controversy with countless 

participants. As explained in the D.C. Circuit’s oft-cited Waldbaum opinion, a 

broad controversy makes it less likely than minor actor is public figure: 

A broad controversy will have more participants, but 
few can have the necessary impact. Indeed, a narrow 
controversy may be a phase of another, broader one, 
and a person playing a major role in the 
“subcontroversy” may have little influence on the 
larger questions or on other subcontroversies. In such 
an instance, the plaintiff would be a public figure if the 
defamation pertains to the subcontroversy in which he 
is involved but would remain a private person for the 
overall controversy and its other phases. 
 



 

31 
 

Waldbaum v. Fairchild Publications, Inc., 627 F.2d 1287, 1297 (D.C. Cir. 1980). 

Mr. Heslin did participate in some advocacy on gun regulation, but as he stated 

in his affidavit, his participation was limited: 

Following the tragedy, I was asked to appear before the 
U.S. Senate and Connecticut legislators to give 
testimony about my experience and my opinion on 
school safety.  
 
I never sought to be any kind of public figure. I merely 
recognized that I was involved in a matter that had 
attracted public attention. It was not my intention to 
give up my privacy or surrender my interest in the 
protection of my own name in all aspects of my life. 
 
I had some tangential involvement in speaking out on 
sensible gun regulations, but I do not consider myself 
an activist. I have not been a vigorous participant or a 
noteworthy part of that on-going debate. [CR 1694]. 

 
In any case, the scope or significance of Mr. Heslin’s civic involvement in 

the gun regulation debate is irrelevant in this case. The InfoWars video had 

absolutely nothing to do with guns and nothing to do with Mr. Heslin’s gun-

related advocacy. Neither guns nor gun regulation are ever mentioned or 

implicated anywhere in Mr. Shroyer’s video. 

A plaintiff’s status depends on “an individual's participation in the 

particular controversy giving rise to the defamation.” Gertz v. Robert Welch, Inc., 

418 U.S. 323, 352 (1974). Therefore, it is required that “the alleged defamation 

is germane to the plaintiff's participation in the controversy.” McLemore, 978 



 

32 
 

S.W.2d at 573. Here, the defamation has nothing to do with Mr. Heslin’s gun 

advocacy. The hypothetical viewer would not understand from Mr. Shroyer’s 

video that Mr. Heslin ever participated in the gun issue or that gun laws are 

implicated in any way. The defamation clearly arose from “the Alex Jones 

controversy” and not from Mr. Heslin’s 2013 gun advocacy. As this Court found 

in Pozner, even if the plaintiff’s gun advocacy “sufficed to make her a public 

figure for the limited purpose of the debate on gun control and that she 

remained a public figure in 2017, she nonetheless remained a private individual 

for purposes of the debate about whether the Sandy Hook shooting was staged.” 

Jones v. Pozner, 03-18-00603-CV, 2019 WL 5700903, at *8 (Tex. App.—Austin 

Nov. 5, 2019, no pet. h.). 

In this case, InfoWars tries to define the controversy even more broadly, 

asserting an unbounded “controversy” concerning the “the government and 

mainstream media’s use of national tragedies to push political agendas.” 

[Appellants’ Br. 39]. But that is not a “controversy” as the term is used in First 

Amendment jurisprudence. Under Texas law, a “general concern or interest will 

not suffice,” and a public controversy is more than simply a “controversy of 

interest to the public.” Klentzman, 312 S.W.3d at 905 (Tex. App. Houston [1 

Dist.] 2009), quoting Firestone, 424 U.S. at 454 (internal citation omitted). The 



 

33 
 

Court must instead determine “whether persons actually were discussing some 

specific question.” Id. (emphasis added). 

At most, InfoWars identifies a potential trait of the media and/or 

government, i.e., that they use current events to drive their agendas. That is not 

a “question” that is capable of being resolved such that the public could “feel 

the impact of its resolution.” McLemore, 978 S.W.2d at 573. The notion that 

there must be an issue susceptible of resolution is central to the Gertz limited 

purpose public figure framework, which defined limited purpose public figures 

as those who “thrust themselves into the vortex of a [controversy] . . . in an 

attempt to influence its outcome.” Gertz, 418 U.S. at 345 (emphasis added). One 

cannot “influence” the “outcome” of a matter that does not call for some definite 

resolution. 

Even if the Court were to accept InfoWars’ assertion that there is a public 

controversy (in the Gertz meaning) about the media and/or government’s use 

of tragedies to push agendas, InfoWars has not demonstrated that Heslin 

sought any role in such a controversy, much less the “central” role required to 

characterize him as a public figure. InfoWars has identified zero instances 

where Heslin injected himself into any discussion about whether the 

government or media were using tragedies to push an agenda. 



 

34 
 

Finally, a publication cannot be germane to a plaintiff’s public 

participation if the publication did not arise because of that plaintiff. Here, 

InfoWars argued that its video did not intend to refer to Appellee as an 

“ascertainable person,” and that its video was instead “directed at NBC and 

Kelly,” and “directed at the government and MSM.” [CR 85]. In other words, 

InfoWars admitted that the video arose not due to Mr. Heslin’s civic 

participation, but that it arose from its criticisms of Megyn Kelly, NBC, the 

government, and what it has termed “the MSM.” InfoWars insisted that “the 

statements were not accusatory of the Plaintiff.” Therefore, the publication 

could not have arisen from Mr. Heslin or his public acts. [Id]. 

 This principle is well illustrated by a case from the Eastland court 

involving Paramount Pictures. Paramount aired commentary which it did not 

intend to direct at Allied Marketing, but it nonetheless included content which 

could be understood by audiences as defamatory to Allied. Because Paramount 

did not intend to target Allied, “Paramount could not establish that it 

was germane to Allied’s participation.” Allied Mktg. Group, Inc., 111 S.W.3d at 

177. The court noted that Paramount’s intent was the only relevant issue, 

because “the limited purpose public figure test does not take into consideration 

the understanding of the publication’s viewers.” Id. at 178. Here, InfoWars 

asserts that it directed the broadcast at the media, and that its defamation of 



 

35 
 

Mr. Heslin was coincidental, as in Allied. As such, its defamation did not because 

of Mr. Heslin’s public acts.   

VII. InfoWars Acted with Actual Malice. 
 

Appellees’ status ultimately makes no difference because there is clear 

evidence of actual malice. Malice exists in defamation when a publisher shows 

a “reckless disregard for the falsity of a statement.” Bentley, 94 S.W.3d at 591. A 

showing of actual malice can be satisfied when there is prima facie 

circumstantial evidence that a defendant would have “entertained serious 

doubts as to the truth of his publication.” Warner Bros., 538 S.W.3d at 805. A 

plaintiff may offer circumstantial evidence suggesting that a defendant made 

statements which he “knew or strongly suspected could present, as a whole, a 

false and defamatory impression of events.” Turner v. KTRK TV, Inc., 38 S.W.3d 

103, 120-121 (Tex. 2000). Here, there are several reasons to find that InfoWars 

acted with reckless disregard for the truth. 

A. The accusation was inherently improbable. 
 

When assessing actual malice, the court should “begin by noting the 

gravity of the accusations made against [plaintiff].” Warner Bros., 538 S.W.3d at 

806. As Mr. Zipp stated, “serious claims require serious evidence,” and accuracy 

becomes “more important in proportion to the seriousness of the facts 

asserted.” [CR 1510; 1524]. Justice Bourland echoed that sentiment in Warner 



 

36 
 

Bros., noting “[c]harges as serious as the ones leveled against [plaintiff] in this 

article deserve a correspondingly high standard of investigation.” Id. at 806. Mr. 

Zipp found that “given the seriousness of the accusations, Mr. Shroyer acted 

recklessly.” [CR 1526].  

Ms. Binkowski’s affidavit details how “[t]he allegation made by Mr. 

Shroyer was outlandish, inherently improbable, and obviously dubious.” [CR 

1667]. Malice is shown when the circumstances were “so improbable that only 

a reckless publisher would have made the mistake.” Freedom Newspapers of 

Tex. v. Cantu, 168 S.W.3d 847, 855 (Tex. 2005). “Inherently improbable 

assertions and statements made on information that is obviously dubious may 

show actual malice.” See 50 Tex. Jur. 3d Libel and Slander § 133.  

 B. InfoWars used dubious third-party sources. 
 

In a case involving allegations originating with a third-party source, 

“recklessness may be found where there are obvious reasons to doubt the 

veracity of the informant or the accuracy of his reports.” Warner Bros., 538 

S.W.3d at 806, citing Harte-Hanks, 491 U.S. at 688. Here, both of the sources 

relied on by InfoWars are extraordinarily unreliable. 

1. Zero Hedge 
 

Ms. Binkowski’s affidavit provided the trial court with an understanding 

of Zero Hedge. Ms. Binkowski stated that she has “personal professional 



 

37 
 

knowledge about the website ‘Zero Hedge,’” and that “researchers at Snopes 

continuously debunked claims made in Zero Hedge articles.” [CR 1662]. 

According to Ms. Binkowski, “[n]early everything about Zero Hedge calls its 

reliability into question.” [Id]. Ms. Binkowski explained the history of this 

anonymous website: 

Zero Hedge began in 2009 as an anonymous blog 
focusing on Wall Street and investment rumors. Even 
from the beginning, its content consisted of unsourced 
hearsay and conspiracy theories about Wall Street. 
However, over the past several years of my work, I 
have witnessed the website become increasingly 
flagrant as a producer of fake information and 
malicious accusations. Zero Hedge’s history of 
publishing egregiously fake information had been 
well-documented since at least the time of the 2016 
presidential election. [CR 1663]. 

 
Ms. Binkowski also included “a small selection of recent erroneous 

reporting and intentional agitation by Zero Hedge” in which she detailed 

sixteen instances of hoaxes and demonstrably fake news items published by 

Zero Hedge which had been debunked by the Snopes staff over the past two 

years. [CR 1663-66]. In this case, Ms. Binkowski noted that “the article in 

question purports to be authored by an anonymous individual(s) using the 

name ZeroPointNow,” who is a “contributor to an anonymous website called 

‘iBankCoin.com,’ a cryptocurrency website which likewise traffics fake news 

items.” [CR 1662]. 



 

38 
 

Ms. Binkowski testified that InfoWars was fully aware of Zero Hedge’s 

past content. In fact, InfoWars had frequently published materials written by 

Zero Hedge on its own website. Ms. Binkowski “reviewed seven articles on 

InfoWars.com which were published under the author by-line ‘Zero Hedge’ in 

just the two weeks leading up to Mr. Shroyer’s June 26, 2017 video.” [CR 1665]. 

Ms. Binkowski stated that she has “seen InfoWars and Zero Hedge, along with 

several other fake news websites, forge a cooperative relationship in which 

they publish, promote and endorse each other’s content.” [CR 1666]. According 

to Ms. Binkowski, “this pattern of amplification and endorsement is a key part 

of how fake news spreads.” [Id]. 

InfoWars claims that “Zero Hedge is a respected website,” and that it has 

been “favorably rated” by Columbia Journalism Review, New York Magazine, The 

New York Times, and Time. [Appellants’ Br. 8]. This is completely false. InfoWars 

first cited a 2009 article from the Columbia Journalism Review, but that article 

is actually critical of Zero Hedge. Even ten years ago, the author wrote that his 

article was his “way of saying I don't know whether it's okay to rely on Zero 

Hedge's facts.” [CR 1891]. InfoWars next cited a 2009 article from New York 

Magazine which makes no statements about Zero Hedge’s reliability but notes 

the blog was a "zealous believer in a sweeping conspiracy at the helm of U.S. 

policy.” [CR 1893]. InfoWars also cited a 2011 article from the New York Times, 



 

39 
 

which called Zero Hedge a “controversial financial blog” which “does not give 

readers a way to readily reach its writers,” but no made no statements about its 

reliability. [CR 1895]. InfoWars also cited a Business Time article from 2009 

which called Zero Hedge’s information “half-baked hooey.” [CR 1899]. The 

article also noted “the blog didn’t get any traction” until Zero Hedge “began 

pumping up the paranoia.” [Id]. Finally, InfoWars cited an undated article from 

Time which lists websites that offered “useful financial advice” as well as 

websites that “were just fun.” [CR 1184]. In the entry for Zero Hedge, the author 

refers to the website as “a morning zoo,” and he compares it to The X-Files, a TV 

show from the 1990s about outlandish government conspiracies and aliens. 

[CR 1185]. The author states, “I can’t read it for long,” and “I don’t read Zero 

Hedge regularly,” describing the website as “too conspiratorial.” [Id]. None of 

these articles show any indicia of Zero Hedge’s reliability, nor can they rebut 

the testimony of Ms. Binkowski, which demonstrates InfoWars knew of Zero 

Hedge’s unreliable content.  

Ms. Binkowski concluded that “[n]o competent journalist would 

republish allegations from an anonymous message on Zero Hedge without 

corroborating the accuracy of the allegations. However, in this case, it is clear 

that InfoWars not only understood Zero Hedge’s reputation, but it was actively 



 

40 
 

collaborating with Zero Hedge to spread fake news and dangerous conspiracy 

claims.” [CR 1667].  

  2. Jim Fetzer 
 

The anonymous blog post on Zero Hedge cited an individual named Jim 

Fetzer to support the accusation that Mr. Heslin was lying. [CR 1524]. Mr. Zipp 

provides context on Mr. Fetzer’s background: 

In its Motion to Dismiss, InfoWars described Mr. Fetzer 
with an air of respectability, referring to him as 
“Professor Emeritus of the University of Minnesota.” In 
truth, the retired professor has long been understood 
to be an unhinged crank. I do not use these terms 
lightly. Mr. Fetzer, author of the disturbingly titled self-
published book “Nobody Died at Sandy Hook” has 
spent years spreading ridiculous and bizarre claims 
about the event. For example, Mr. Fetzer is convinced 
that Sandy Hook parent Leonard Pozner is actually a 
different man named Reuben Vabner…Mr. Fetzer’s 
bizarre writings feature notably anti-Semitic rants 
about Mr. Pozner, who he insists is part of some 
international Jewish conspiracy…Mr. Fetzer is 
obsessed with the notion of faked identifies, and he 
makes similar accusations about the shooting victims, 
posting photo comparisons which he claims prove that 
the photos of children are actually adults. [CR 1526-
27]. 

 
Mr. Zipp notes that Mr. Fetzer even told his readers “that he has located 

a photograph containing the female shooting victims, who are now allegedly 

adolescents.” [CR 1526]. Shown below is Mr. Fetzer’s purported photo of the 

“crisis actors” reunion: 



 

41 
 

 
 

According to Mr. Zipp, “Mr. Fetzer has claimed, with no evidence, that the 

death certificates for shooting victims have been faked and that a shooting 

victim’s gravestone was actually a computer-generated graphic.” [CR 1527]. In 

short, Mr. Fetzer is well known for being an outrageous crank and grifter, 

selling books and collecting donations from confused outcasts, all of which he 

has based on either malicious lies or his own preposterous delusions. Mr. Zipp 

concluded that “no rational journalist would ever rely on Mr. Fetzer as a source 

for anything, especially an allegation as improbable and serious as accusing a 

parent of lying about holding their dead child. [Id.]. 

 Mr. Fetzer’s reputation was well-known inside InfoWars. During a 

deposition in a related case, Mr. Jones testified his chief editor Paul Watson 

“was saying that some of the people that were out there putting stuff out, like 



 

42 
 

Fetzer and others in that, were not good.” [CR 3192]. This is quite an 

understatement. On December 17, 2015, Paul Watson wrote to two of his 

coworkers to let them know he had sent Alex Jones the following message: 

This Sandy Hook stuff is killing us. It's promoted by the 
most batshit crazy people like Rense and Fetzer who 
all hate us anyway. Plus it makes us look really bad to 
align with people who harass the parents of dead kids. 
It's gonna hurt us with Drudge and bringing bigger 
names into the show. Plus the event happened 3 years 
ago, why even risk our reputation for it?4 
 

As Mr. Zipp concluded, “InfoWars’ uncritical endorsement of accusations 

being promoted by Mr. Fetzer demonstrates its reckless and deceptive 

conduct.” [CR 1527]. 

 C. InfoWars acted deceptively. 
 

This is not merely a case where Mr. Shroyer and InfoWars recklessly 

disregarded the truth. Rather, the source material and the underlying facts 

show that Mr. Shroyer was acting deceptively. As Ms. Binkowski noted, “Mr. 

Shroyer used contemporary press coverage in a misleading and dishonest way, 

with the clear goal of misleading his viewers.” [CR 1667]. 

  1. Interview with Dr. Carver 
 

Ms. Binkowski viewed the full video of Dr. Carver’s interview, which is 

publicly available online. In the interview, “there is additional footage from the 

interview -- not shown by InfoWars -- which directly contradicts the assertion 



 

43 
 

made by Mr. Shroyer.” [Id]. Ms. Binkowski described the relevant portion 

omitted by InfoWars:  

At 11:03 in the video, a reporter asks Dr. Carver if there 
was a protocol as to the order he did the medical 
examinations. Dr. Carver states that it was his “goal 
was to get the kids out and available to the funeral 
directors first, just for, well, obvious reasons.” 
 
At 13:27 in the video, a reporter asks Dr. Carver if “all 
the children’s bodies have been returned to the 
parents or mortuaries.” Dr. Carver responds, “I don’t 
know. The mortuaries have all been called.” The 
reporter asks, “But they’re ready to be released at this 
time?” Dr. Carver responds, “As of 1:30, the paperwork 
has been done. The usual drill is that the funeral homes 
call us, and as soon as the paperwork is done, we call 
them back. That process was completed for the 
children at 1:30 today.” [Id]. 

 
Despite these answers given in Dr. Carver’s interview, InfoWars used an 

edited portion of his interview where he stated that “we did not bring the 

bodies and the families into contact,” and that “we felt it would be best to do it 

this way.” [CR 2409]. InfoWars used this video clip to suggest that the parents 

were not allowed to see their children before burial. However, it is clear in 

context that Dr. Carver was only referring to the initial identification process. 

Given the content of Dr. Carver’s interview, Mr. Zipp agreed that InfoWars 

“intentionally distorted the evidence in a malicious way to attack and retaliate 

against Mr. Heslin.” [CR 1526]. 



 

44 
 

2. Interview with Chris and Lynn McDonnel. 
 
Ms. Binkowsi also reviewed a transcript of Anderson Cooper’s interview 

with Sandy Hook parents Chris and Lynn McDonnel. InfoWars used a clip of the 

interview “to suggest that the McDonnel’s were not allowed access to their child 

prior to burial.” [CR 1666-67]. However, InfoWars used an edited clip to omit 

statements by the parents showing they were allowed to see their child. Mr. 

Binkowski explained that: 

The use of the clip in this way was dishonest. The 
transcript shows that the InfoWars video clip cut off 
the end of the Mrs. McDonnel’s answer. She stated, 
“And I had questioned maybe wanting to see her, but 
then I thought, she was just so, so beautiful, and she 
wouldn't want us to remember her looking any different 
than her perfect hair bow on the side of her beautiful 
long blond hair.” 

 
In the interview, Mr. McDonnel stated, “But when we 
left the room, it was certainly so hard to leave her 
because that would be the last time that we would be 
able to be with her.” It is clear that the parents had to 
the opportunity to see their child’s body, yet they chose 
not to do so. [CR 1668]. 

 
Ms. Binkowski concluded “that InfoWars and Mr. Shroyer used a 

deceptively edited copy of the interview to give the appearance that the parents 

were not allowed to see their daughter.” [Id]. This clip was used to accuse Mr. 

Heslin of lying about holding his son. In the July 20, 2017 video in which Mr. 

Jones republished Mr. Shroyer’s video, Jones stated, “you've got CNN and 



 

45 
 

MSNBC both with different groups of parents and the coroner saying we 

weren't allowed to see our kids basically ever.” [CR 2410]. 

   InfoWars’ actions were malicious because “[t]he only way a journalist 

could support such a conclusion is by intentionally distorting the evidence and 

Mr. Heslin’s statements.” [CR 1668]. According to Ms. Binkowski, “[t]he source 

material demonstrates that is exactly what occurred in this case.” [Id]. Mr. Zipp 

agreed that “Mr. Shroyer was only able to support his bogus accusations by 

using deceptively edited footage.” [CR 1526]. Mr. Zipp concluded “[t]hese 

actions were aimed at manufacturing a controversy where none existed.” [CR 

1522]. 

D. InfoWars’ prior conduct shows actual malice. 
 
As Mr. Zipp noted, “InfoWars has made wild claims about the Sandy Hook 

massacre from the beginning,” and it has “continually repeated these 

falsehoods over the course of five years.” [CR 1527]. According to Mr. Zipp, 

“[c]ountless individuals and media organizations have thoroughly debunked 

each of InfoWars’ claims over the years. Nonetheless, InfoWars has persisted in 

this malicious campaign.” [Id]. 

Defendants’ five-year campaign of lies and harassment of the Sandy Hook 

victims shows actual malice because “evidence of extraneous conduct is 

admissible, as prior bad act evidence, to show malice, in a defamation suit.” See 



 

46 
 

1 Tex. Prac. Guide Civil Trial § 6:131, Character evidence—Evidence of other 

wrongs or acts—Intent/Malice. “[A]ctual malice may be inferred from the 

relation of the parties, the circumstances attending the publication, the terms 

of the publication itself, and from the defendant's words or acts before, at, or 

after the time of the communication.” Warner Bros., 538 S.W.3d at 805, citing 

Dolcefino v. Turner, 987 S.W.2d 100, 111-12 (Tex. App.—Houston [14th Dist.] 

1998), aff'd sub nom. Turner v. KTRK Television, Inc., 38 S.W.3d 103, 120 (Tex. 

2000). Under Texas law, InfoWars’ five-year campaign of lies against the Sandy 

Hook families in the face of irrefutable affirmative evidence is relevant to 

establishing the malicious nature of the statements.  

Mr. Zipp’s affidavit provides a lengthy yet only partial history of 

InfoWars’ constant harassment of these parents. [CR 1515-16]. The attack on 

Mr. Heslin was meant to further these hoax allegations. In the July 20, 2017 

video, when Mr. Jones chose to republish Mr. Shroyer’s accusations, Jones 

launched into a rant listing some of the reckless lies he had spread about Sandy 

Hook:  

Is there a blue screen when Anderson Cooper’s face 
disappearing? Are there kids going in circles in the 
video shots? Did they hold back the helicopters? Did 
they have porta-pottys there in an hour and a half? Did 
they run it like a big PR operation? Do they get all these 
conflicting stories in the media? Absolutely. [CR 390]. 

 



 

47 
 

Appellee also submitted Mr. Zipp’s affidavit from another pending 

lawsuit involving Sandy Hook parents, Veronique De La Rosa and Leonard 

Pozner. That affidavit contains even more examples of Mr. Jones’ five-year 

harassment of the Sandy Hook victims in which he has recklessly disregarded 

the truth in pursuit of his malicious obsession. [CR 1631-57]. In over twenty 

videos in the past few years, Mr. Jones obsessively pursued his allegations 

about Sandy Hook. Just two months before Mr. Shroyer’s statements, Mr. Jones 

published an hour-long video entitled “Sandy Hook Vampires Exposed” in 

which he made a variety of reckless claims, such as falsely asserting that: 

• A parent faked an interview in front of a blue-
screen. [CR 1634]. 
 

• The school was actually closed until that year. 
[CR 1635] 
 

• A video showed the school was rotted and 
abandoned. [Id]. 
 

• Authorities found men in the woods behind the 
school dressed up in SWAT gear. [CR 1642]. 
 

 Mr. Jones has told his audience that “[t]he whole thing is a giant hoax,” 

and that “it took [him] about a year with Sandy Hook to come to grips with the 

fact that the whole thing was fake.” [CR 1647]. Mr. Jones said “[he] did deep 

research; and my gosh, it just pretty much didn't happen,” and that Sandy Hook 

is “synthetic” and “completely fake with actors.” [Id]. Mr. Jones said: 



 

48 
 

I couldn’t believe it at first. I knew they had actors 
there, clearly, but I thought they killed some real kids. 
And it just shows how bold they are that they clearly 
used actors. [Id].  
 

 As Ms. Binkowski stated, it is clear “that Mr. Shroyer’s video segment was 

part of InfoWars’ ongoing effort to support and justify its vile five-year lie that 

the Sandy Hook shooting was staged.” [CR 1668]. InfoWars’ accusation was also 

based on ill will. When Mr. Heslin had the courage to defend himself and his 

community against these lies, InfoWars targeted him with a cruel and dishonest 

accusation, all to perpetuate their insane allegations. “The supreme court also 

noted in Bentley that, although a defendant's ill will toward a plaintiff does not 

equate to actual malice, such ill will ‘may suggest actual malice.’” Campbell, 471 

S.W.3d at 631. 

E. The testimony of InfoWars’ employees demonstrates actual 
malice.  

 
 In a related lawsuit, Plaintiff’s counsel was able to take depositions of Mr. 

Jones as well as a former employee, Robert Jacobson. Mr. Jones’ deposition was 

a three-hour admission of actual malice. Mr. Jones candidly admitted he 

performed no corroboration of the conspiracy claims being given to InfoWars by self-

styled investigators Jim Fetzer, noting that “we did not ourselves investigate Sandy 

Hook.” [CR 3193]. Jones confirmed that he repeated dubious information with no fact-

checking. [CR 3192-95]. Jones admitted InfoWars was provided information from 



 

49 
 

various people who had been debunking the claims made on Mr. Jones’ show. [CR 

3195-96]. Jones claimed that he accepted Fetzer’s conspiracy claims at face value 

because “I, myself, have almost had like a form of psychosis back in the past where I 

basically thought everything was staged.” [CR 3196]. During his testimony, Mr. Jones 

was repeatedly confronted with video clips of the bizarre claims made on his show, 

and he was completely unable to provide a coherent explanation as to how those 

allegations ever made it to air. [CR 3205-3250]. In sum, Mr. Jones admitted InfoWars 

published inherently improbable and dubious claims about Sandy Hook with no 

corroboration. 

 Plaintiff’s counsel was also able to depose former InfoWars’ editor Robert 

Jacobson, who worked with the company from 2004 to 2017. [CR 3197]. Jacobson 

testified that he repeatedly confronted the writing staff and “attempted to make it as 

clear as possible to the writers that there is something called journalist ethics and 

how what they were doing was in a direct violation of that anytime I caught wind of 

the Sandy Hook story on InfoWars.” [Id.]. Jacobson testified that he was always 

“received with laughter and jokes” by the writers, who “mocked [his] concerns about 

Sandy Hook coverage.” [CR 3198]. The conduct described by Jacobson was 

outrageous and reckless. [CR 3199-3201]. 

F. InfoWars drives profits by recklessly stating that national 
tragedies are fake.  

 
  Mr. Zipp further discussed how InfoWars built a strong brand identity 

around news stories claiming that national tragedies are actually “false flags” 



 

50 
 

conducted by a shadowy cabal for sinister political purposes. Mr. Zipp noted 

that “Mr. Jones’ rise to notoriety coincided with his assertions that the 9/11 

terror attacks were orchestrated by the U.S. government,” and “[h]is current 

promotional materials boast that ‘Alex Jones is considered by many to be the 

grandfather of what has come to be known as the 9/11 Truth Movement.’” [CR 

1527]. Mr. Zipp described InfoWars reckless history of telling its audience that 

every national tragedy is fake.  [CR 1528]. Mr. Zipp concluded that “a major 

element of the InfoWars brand is built on his allegations that major national 

tragedies are actually the result of orchestrated government actions.” [CR 

1529]. InfoWars’ lack of reliability in this area is further supported by the 

affidavit of John Clayton, who discussed how he stopped working with Mr. Jones 

because “it became apparent that he had made the conscious decision not to 

care about accuracy,” and Mr. Jones “made it clear that his goal was to produce 

views on InfoWars content.” [CR 1706]. In light of all of these facts, Mr. Zipp 

found “that InfoWars’ pattern of predictably asserting that events are ‘false 

flags,’ sometimes within hours of the event, is circumstantial evidence that 

InfoWars recklessly disregarded whether [Shroyer’s] broadcast was true in this 

case.” [CR 1529].  



 

51 
 

VIII. InfoWars’ 2017 Statements Caused Damages to Appellee. 
 

As an initial matter, evidence of damages is unnecessary in this appeal 

since the contempt order provides that all of Heslin’s burdens are taken as 

established. Further, evidence of damages is unnecessary because this claim 

involves defamation per se. “Defamation per se occurs when a statement is so 

obviously detrimental to one's good name that a jury may presume general 

damages, such as for loss of reputation or for mental anguish.” Pozner, 2019 WL 

5700903 at *4. Here, as in Pozner, Heslin has “established a prima facie case that 

Appellants' statements were defamatory per se, we may presume nominal 

damages, which are sufficient to defeat Appellants' motion to dismiss.” Id. at *9. 

In any case, InfoWars’ act of retaliation against Mr. Heslin caused him 

distinct damages, including severe mental anguish, medical expenses, and other 

pecuniary loss. These damages are best explained by Mr. Heslin in his affidavit: 

Mr. Jones’ prior videos had deeply disturbed me, but 
this 2017 InfoWars video was far worse.   
 
This broadcast was the first time that InfoWars had 
featured me by name. In the past, when InfoWars 
discussed other specific parents, they had become 
subject to terrible harassment. For example, I was 
aware of the case of Lucy Richards, an InfoWars fan 
who was arrested and sentenced to federal prison for 
death threats against Sandy Hook parent Leonard 
Pozner. I was also aware of threats and harassment 
being directed at other parents… 
 



 

52 
 

Upon seeing Mr. Shroyer’s video, I became intensely 
alarmed that his lie would embolden these dangerous 
people.  
 
When I learned about Mr. Shroyer’s video and 
InfoWars’ other 2017 statements, I knew that my 
safety and the safety of my family had been placed at 
risk. This fear dominated my thoughts.  
 
I have suffered a high degree of psychological stress 
and mental pain due to InfoWars using me and my 
child to revive the Sandy Hook hoax conspiracy in 
2017. I had hoped that this ugly lie would go away, but 
now Mr. Jones had singled me out in his campaign of 
harassment, along with the memory of my son. This 
realization has caused a severe disruption to my daily 
life.  
 
I find that I can think of little else. I have experienced 
terrible bouts of insomnia, and periods in which I am 
filled with nothing but outrage, and I find that I am 
unable to do anything productive. Other times, I am 
filled with grief knowing that InfoWars has ensured 
that its sick lie continues, and I am dismayed that my 
last moments with my son have become a part of that. 
I decided to return to grief counselling to help address 
these issues, but I feel that I have been changed in a 
way that can never be fixed. [CR 1696].  
 

In terms of pecuniary loss, Mr. Heslin has incurred numerous expenses 

which are detailed in his affidavit. These include expenses for counselling 

which “has been aimed at helping [him] cope with becoming a featured part of 

the Sandy Hook hoax claims.” [Id]. These expenses also include a privacy 

protection service and online security plan because he was worried “conspiracy 



 

53 
 

fanatics may use identify theft techniques to gain access to [his] personal 

details.” [Id]. Finally, Mr. Heslin incurred expenses for home security 

monitoring products, which he purchased “due to the fear that InfoWars’ false 

statements would cause individuals to confront [his] family.” [CR 1697]. 

These fears were well-founded, particularly since Mr. Heslin was aware 

that another parent who had been featured on InfoWars had been stalked by 

an InfoWars follower who imprisoned for making death threats. [CR 1696]. 

InfoWars claims that Heslin’s grief over his child’s death in 2012 means 

InfoWars is not capable of damaging him by defamation in 2017. InfoWars 

argues that Sandy Hook was so devastating that it cannot be distinguished from 

the terror and outrage described by Mr. Heslin upon learning five years later 

that he had been specifically targeted by Jones’ harassment campaign. Yet as 

Mr. Heslin makes clear in his affidavit, this experience was an entirely new form 

of distress. This Court rejected an identical argument from InfoWars in the 

Pozner case, finding a similar testimony sufficient to defeat the TCPA Motion: 

In affidavits attached to their response to the motion to 
dismiss, the parents detail their mental anguish and 
distress as a result of the 2017 broadcasts, which they 
assert renewed their fears following five years of 
enduring harassment from hoaxers. In addition, 
Pozner submitted a supplemental affidavit detailing 
expenses for medical treatment and for measures 
taken to secure his family's privacy and safety at home 



 

54 
 

following the 2017 broadcasts. De La Rosa details 
similar expenses in her supplemental affidavit. 

 
Pozner, 2019 WL 5700903 at *9. 
 

Finally, InfoWars argues that Mr. Heslin cannot prove he suffered 

damages because he appeared on television in two interviews to denounce 

Shroyer’s video as a lie, and that portions of the video were played before his 

interview. Based on no evidence, InfoWars asserts “[Heslin] authorized 

republication, to millions of people, of the same broadcasts he alleges are 

defamatory.”1 There is nothing in the record showing Heslin played any part in 

choosing how a TV network would present or edit its show, or that he did 

anything beyond agreeing to an interview. This issue was not raised in the TCPA 

Motion, and if it had been, Heslin would have been able to provide affidavits 

showing he played no role in the decision to use excerpts from Mr. Shroyer’s 

video. 

IX. There is Prima Facie Evidence of InfoWars, LLC’s Liability. 

As in its other appeals, Appellants continue to allege there is no evidence 

of publication by InfoWars, LLC. However, Heslin produced prima facie 

evidence that InfoWars, LLC operates the InfoWars.com website in the form of 

a “Terms of Use & Privacy Policy” found on the InfoWars website. [CR 1709]. 

 
1 P. 16 



 

55 
 

This document identifies InfoWars, LLC as the administrator of the website [CR 

1713], and the text informs users of agreements they have made “by using 

Infowars.com.” [CR 1728]. Indeed, the document states that InfoWars, LLC 

administers every “Uniform Resource Identifier we use to provide our Products 

and Services.” [CR 1713]. In its brief, InfoWars completely ignores this 

evidence, misrepresents that no evidence was offered by Heslin, and relies on 

its own affidavit disclaiming any involvement by InfoWars, LLC. [CR 820]. 

This Court previously resolved this issue last year in Infowars, LLC v. 

Fontaine. This Court found “under the Terms of Use, use of Infowars.com 

initiated a relationship between the user and Infowars, LLC, and Infowars, LLC 

was involved in the website's operation,” thus establishing “the minimum 

quantum of evidence necessary to support a rational inference that Infowars, 

LLC is a proper defendant.” Infowars, LLC v. Fontaine, 03-18-00614-CV, 2019 

WL 5444400, at *3 (Tex. App.—Austin Oct. 24, 2019, pet. filed). In doing so, this 

Court ruled in accord with its prior decision in Warner Bros., where the plaintiff 

likewise presented evidence of the defendants’ “Terms of Use” and “Privacy 

Policy” webpages as they existed “at the time of the motion to dismiss.” Warner 

Bros., 538 S.W.3d at 801–02.  

 Finally, in addition to the website evidence, Appellee submitted a Notice 

of Violation issued to InfoWars, LLC by the State of California concerning illegal 



 

56 
 

lead content in supplements sold through the InfoWars website and marketed 

on InfoWars programming, including The Alex Jones Show. [CR 1796]. Mr. Jones 

makes a sales pitch for these InfoWars, LLC supplements at the end of Mr. 

Shroyer’s June 26, 2017 video. [CR 1670]. As such there is prima facie evidence 

that InfoWars, LLC was involved in the production the video. 

X. InfoWars’ Groundless Constitutional Complaints were Waived. 

 InfoWars’ TCPA Motion did not raise a constitutional challenge. [CR 718-

800]. As a general rule, a constitutional claim must have been asserted in the 

trial court in order to be raised on appeal. Dreyer v. Greene, 871 S.W.2d 697 

(Tex.1993). There are two exceptions to the general rule: (1) a constitutional 

challenge may be presented for the first time on appeal if the challenge presents 

a fundamental error and (2) a constitutional violation may be raised for the first 

time on appeal if the constitutional violation was not recognized before the case 

was appealed (the “right not recognized” rule). See General Motors Acceptance 

Corporation v. Harris County Municipal Utility District # 130, 899 S.W.2d 821 

(Tex.App.-Houston [14th Dist.] 1995, no writ); Jones v. Martin K. Eby 

Construction Company, Inc., 841 S.W.2d 426, 428 (Tex.App.-Dallas 1992, writ 

den'd). 

A fundamental error only occurs “in those rare instances in which the 

record shows the court lacked jurisdiction or that the public interest is directly 



 

57 
 

and adversely affected as that interest is declared in the statutes or the 

Constitution of Texas.” Pirtle v. Gregory, 629 S.W.2d 919, 920 (Tex. 1982). Here, 

there is no jurisdictional issue nor an issue of the public's interest being directly 

and adversely affected as the interest is declared in the statutes or the 

constitution. Thus, neither of the “rare instances” is present in this case. 

Under the “right not recognized” rule, the failure to present a 

constitutional challenge to the trial court is excused when (1) the claim was so 

novel that the basis of the claim was not reasonably available or (2) the law was 

so well settled that an objection would have been futile. Jones v. Martin K. Eby 

Construction Company, Inc., supra at 428. Neither of the circumstances of the 

“right not recognized” rule is present in this case. 

In any case, there is no substance to InfoWars’ new constitutional 

arguments. InfoWars generically asserts that its speech should be protected 

based on Supreme Court cases such as Sullivan, Hustler, and Whitney. InfoWars 

continues to assert that Heslin is a public figure who must prove actual malice. 

Yet as noted above, Heslin is a private figure, and there is clear evidence of 

actual malice regardless. Even if the record didn’t show malice, the Contempt 

Order requires this Court to assume it exists and would have been established 

in discovery. Indeed, every constitutional defense is fact-intensive, but 



 

58 
 

InfoWars thwarted any attempt to discover facts, thus leading to the dispositive 

Contempt Order. 

InfoWars also cited the Supreme Court’s decision in Snyder v. Phelps, in 

which the Court rejected a cause of action for intentional infliction of emotional 

distress against the Westboro Baptist Church for their protest on a public street 

outside a military funeral. InfoWars argues that its speech requires similar 

shelter. Yet when Chief Justice Roberts delivered the Court’s opinion in Phelps, 

he warned against any “attempts to draw parallels between this case and 

hypothetical cases involving defamation,” noting that there is “no suggestion 

that the speech at issue falls within one of the categorical exclusions from First 

Amendment protection,’” such as defamatory statements. Snyder v. Phelps, 562 

U.S. 443, 451 n.3 (2011). Freedom of speech sometimes requires us to tolerate 

ugly sentiments, but the Constitution provides no refuge for liars. 

XI. The Right to Recover Exemplary Damages is not Examined under 
the TCPA. 

 
 The right to recover any particular scope of damages is not an element of 

an underlying claim. Last year, the Fort Worth court confirmed that a TCPA 

motion does not apply to remedies such as exemplary damages: 

These heightened standards [for exemplary damages] 
do not alter the elements of Khan's underlying claim 
for defamation/defamation per se. These additional 
burdens act only as a potential barrier to the damages 



 

59 
 

Khan might recover should Khan prevail on his legal 
action for defamation/defamation per se at trial. As 
will be discussed below, the TCPA applies to the 
dismissal of causes of action, not remedies, and while 
obtaining an award of exemplary damages might 
require further proof at trial, the elements Khan must 
prove to recover general damages under his legal 
action for defamation/defamation per se remain 
unchanged. 
 

Van Der Linden v. Khan, 535 S.W.3d 179, 202 (Tex. App.—Fort Worth 2017, pet. 

filed). For these reasons, InfoWars’ argument about a correction request is 

irrelevant to the resolution of its Motion. [Appellants’ Br. 55]. 

In any case, under Section 73.055(c) of the Texas Civil Practice & 

Remedies Code, a claimant seeking exemplary damages must request a 

correction “not later than the 90th day after receiving knowledge of the 

publication.” Mr. Heslin received knowledge of the publication “[d]uring the 

first week of April 2018.” [CR 1695, ¶17]. Mr. Heslin requested correction days 

later, on April 11, 2018. [CR 2719].  

XII. InfoWars Cannot Rely on the Fair Comment Privilege. 
 

InfoWars’ frivolously argues that its video is protected by the fair 

comment privilege under Tex. Civ. Prac. & Rem. Code §73.002. “This privilege 

grants legal immunity for the honest expression of opinion on matters of 

legitimate public interest when based upon a true or privileged statement of 

fact.” 50 Tex. Jur. 3d Libel and Slander § 76, citing Hearst Corp. v. Skeen, 130 



 

60 
 

S.W.3d 910 (Tex. App. Fort Worth 2004), judgment rev'd on other grounds, 159 

S.W.3d 633 (Tex. 2005). “The imputation of a corrupt or dishonorable motive 

in connection with established facts is itself to be classified as a statement of 

fact and as such does not fall within the defense of fair comment.” Id. Therefore, 

the defense cannot apply here because “a false statement of fact…even if made 

in a discussion of matters of public concern, is not privileged as fair comment.” 

Id. 

The Texas Supreme Court has said “if a comment is based upon a 

substantially false statement of fact the defendant asserts or conveys as true, 

the comment is not protected by the fair comment privilege.” D Magazine 

Partners, L.P., 529 S.W.3d at 441. Here, where Mr. Shroyer endorsed the 

substantially false statements as true, his statements are not fair comment, 

even if they could be considered a matter of “legitimate public interest.” 

XIII. InfoWars’ Objections are Baseless and Improperly Briefed. 
 

Much like its prior briefing, InfoWars insists on alleging countless errors 

buried among hundreds of evidentiary objections. Once again, InfoWars uses 

bullet point citations to its voluminous written objections filed in the trial court, 

just as it did in Pozner, 2019 WL 5700903 at n. 2 (“Appellants have included, in 

primarily bullet-point form, several pages of objections to various portions of 

evidence relied on by the parents. Most of these objections are single words or 



 

61 
 

phrases that contain no analysis or citations to legal authority.”). InfoWars 

again expects this Court to play the role of advocate by decoding its list and 

cross-referencing the record for potential errors. There is no way to 

intelligently respond to this laundry-list of objections to virtually every 

statement in every affidavit in general boilerplate terms, with no specific 

discussion or application.  

“These points of error are general, multifarious, and not in compliance 

with briefing rules.” Flesher Const. Co., Inc. v. Hauerwas, 491 S.W.2d 202, 207 

(Tex. Civ. App.—Dallas 1973, no writ). A brief is improper when it “fails to set 

forth any details” on a point of error or “attempts to incorporate by reference 

arguments advanced in [another document].” Young v. Neatherlin, 102 S.W.3d 

415, 423 (Tex. App.—Houston [14th Dist.] 2003, no pet.). “The Rules of 

Appellate Procedure plainly require the issues and pertinent facts to be set 

forth in the brief itself.” Id., citing Tex. R. App. P. 38.1. For this reason, Heslin 

will only address the objections which are set forth in actual argument, to the 

extend he understands them. 

 A. Zipp and Binkowski Affidavits 

 Both Mr. Zipp and Ms. Binkowski’s testimony has already been relied on 

by this Court over InfoWars’ objection in the Pozner and Fontaine cases, and 

their testimony here is substantially similar in form. Both Mr. Zipp and Ms. 



 

62 
 

Binkowski provided a summary of their relevant qualifications, and they both 

relied on videos, transcripts, and reference materials normally be relied upon 

by a journalism expert conducting a factual review. Neither provided 

conclusory testimony, but instead provided extensive factual description for 

their conclusions.     

 B. Heslin Affidavit 

 Most of InfoWars objections are frivolous on their face. For example, 

InfoWars claims Mr. Heslin cannot offer testimony relating to public figure 

status since it involves a question of law. Yet the Court obviously needs a factual 

record to decide questions of law, and Mr. Heslin’s testimony shows he did not 

purposefully inject himself into this controversy. InfoWars also complains 

about frivolous matters such as Heslin’s summary of the video he viewed. Does 

InfoWars really believe the trial court committed reversible error for not 

striking Heslin’s summary of a video which is already in evidence? As in other 

appeals, InfoWars’ objections serve only to burden Heslin and this Court. 

 C. Carver and Lewis Affidavits 

 InfoWars makes several objections which assert that a third party’s 

understanding of the publication is irrelevant. This argument directly conflicts 

with the reliance on third-party affidavits in numerous Texas cases, including 

Cox Texas Newspapers, L.P. v. Penick, 219 S.W.3d 425, 433 (Tex. App.—Austin 



 

63 
 

2007, pet. denied), Backes v. Misko, 486 S.W.3d 7, 24-25 (Tex. App.—Dallas 

2015, pet. denied), and Tatum v. The Dallas Morning News, Inc., 493 S.W.3d 646, 

659 (Tex. App.—Dallas 2015, rev'd on other grounds). Such affidavits can show 

that a publication was “of or concerning” a plaintiff or to support a reasonable 

inference that some people found the matter defamatory towards the plaintiff. 

The affidavits of Dr. Carver and Ms. Lewis serve that purpose here. In addition, 

the affidavit of Dr. Carver helps establish the falsity of Mr. Shroyer’s publication.   

CONCLUSION 
 

InfoWars’ appeal is frivolous. The discovery sanction requires the trial to 

find Plaintiff’s burdens in response to the TCPA Motion have been met, and that 

discovery sanction has not been challenged on appeal. Even if the sanction did 

not exist, the trial court would have been correct in denying the Motion. As such, 

Mr. Heslin prays that this Court affirms the trial court, awards costs, and 

remands the case for further proceedings as soon as possible.  

Respectfully submitted, 

KASTER LYNCH FARRAR & BALL, LLP 
 
 

____________________________________ 
MARK D. BANKSTON 
State Bar No. 24071066 
WILLIAM R. OGDEN 
State Bar No. 24073531 
1117 Herkimer 



 

64 
 

Houston, Texas 77008 
713.221.8300 Telephone 
713.221.8301 Fax 

  



 

65 
 

CERTIFICATE OF COMPLIANCE 
 

As required by the Texas Rules of Appellate Procedure Rule 9.4(i)(3), I 
certify that the Appellees’ Brief contains 13,939 words, excluding the parts of 
the Brief that are excepted by Texas Rules of Appellate Procedure Rule 
9.4(i)(1). 
 

This brief complies with the typeface requirement of Texas Rules of 
Appellate Procedure Rule 9.4(e) as it has been prepared in a proportionally 
spaced typeface using Word 2018 in Cambria 14 point (12 point for footnotes). 
 

       
 
       

____________________________________ 
MARK D. BANKSTON 

 

  



 

66 
 

CERTIFICATE OF SERVICE 
 
 

 I hereby certify that on January 28, 2020 the forgoing document was 
served upon all counsel of record via electronic service, as follows. 

 
 
David J. Sacks 
SACKS LAW FIRM 
2323 S. Shepherd, Suite 825 
Houston, TX 77019 
Email: david@sackslawfirm.com 
 
T. Wade Jefferies 
THE LAW FIRM OF T. WADE JEFFERIES 
401 Congress Ave., Suite 1540 
Austin, TX 78701 
Email: twadejefferies@twj-law.com 
 

       
 
       

____________________________________ 
MARK D. BANKSTON 

 

mailto:david@sackslawfirm.com
mailto:twadejefferies@twj-law.com

